apr 25, 2019 0 Comments in Contentmarketing, Copywriting, Creatief schrijven, Storytelling, Tekstcoach, Tekstschrijven
Van zooi naar mooi, ook voor al uw content!

De geur van allesreiniger met citroen. Wapperende dekbedden uit het slaapkamerraam. Het gebrom van de stofzuiger. De jaarlijkse grote lenteschoonmaak zit vol geuren, beelden en geluiden. Zweten en buffelen. Herschikken en weggooien. Heb ik alles nog nodig? Je ziet er tegenop, maar als het eenmaal achter de rug is, voel je de nieuw energie in huis en geest.

Hergebruik, recyle en upcycle uw teksten
Ook uw content knapt op van een grote lenteschoonmaak. Herschrijf uw zooi naar mooi. Hergebruik, recyle en upcycle uw teksten. De afvalbak van de foto kwam ik tegen toen ik van Rotterdam CS naar het Timmerhuis wandelde. Ik had daar een afspraak over storytelling op het raakvlak van onderwijs en zorg. Ik moest glimlachen: van zooi naar mooi. Gave tekst, waar de transformatie van slecht naar goed, van huilen naar lachen, van vuil naar blingbling direct duidelijk is. En rijm is goed voor het brein. (Check: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/rhyme.htm.)

Creatief schoonmaakbrein
Deze afvalbak had ik graag net iets sterker gemaakt. Het is en blijft een grote bak met drie niet uitnodigende gaten. Wat als je bij de drie gaten concrete voorbeelden laat zien van wat er gemaakt is met jouw afval? Een foto van een vrolijk zomers emmertje en schepje bij plastic. Ja, daar doe ik het voor! Of een ontroerende liefdesbrief of vederzacht drielaags wc-papier bij de bak voor papier. Mijn creatieve schoonmaakbrein draait volle toeren en mijn handen jeuken…

Mijn frisse blik voor blije lezers
Een frisse blik op uw huidige content van website, folders, nieuwsbrieven, blogs en welke vorm dan ook. Dat bied ik u. Graag help ik u bij de grote lenteschoonmaak van al uw teksten. Weggooien hoeft vaak niet. Ik zet al mijn expertise in voor het creatief hergebruiken, recyclen of upcyclen tot teksten die hart en hoofd van de lezer raken.

Zo herschrijf ik uw teksten van zooi naar mooi:

  • Koppen en intro’s met aantrekkingskracht en een warm welkom.
  • Korter, krachtiger en overtuigender.
  • Actueler, concreter en relevanter.
  • Meer beeldend, levendig, menselijk.
  • Verdiepend via bijvoorbeeld een whitepaper of een overtuigende business case.
  • Van complex naar heerlijk, helder en begrijpelijk.
  • Van zendergericht naar wat de lezer wil weten, voelen en doen.
  • Aantrekkelijker met verleidende lentekriebels.
  • Met een onweerstaanbare call to action voor daadkracht en conversie.
  • Met advies voor betere fotografie, vormgeving of een infographic.
  • Met een verrassende creatieve invalshoek.
  • Verwijder hardnekkig vakjargon en schrijf over en voor mensen.
  • Van saaie en taaie eigenschappen naar voordelen en waarden voor de gebruiker.
  • Met een aangename tone of voice die resoneert bij uw klanten.

Profiteer nu van de aantrekkelijke lentekorting!
Voelt u de energie van een opgeschoonde tekst? Ziet u de glimmende ogen van de lezer al voor u? Met de actiecode #vanzooinaarmooi2019 ontvangt u lentekorting van 10 procent op mijn schoonmaakwerkzaamheden. Deze actie loopt tot uw lezers weer een glansrol hebben.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *