• Slim Organiseren in de praktijk
    Ook heb ik weer verhalen geschreven over Slim Organiseren in de praktijk. Hoe kun je als school met vernieuwende concepten kwaliteit bieden aan leerlingen én omgaan met de tekorten aan en de werkdruk van leerkrachten?


Loes Viset, directeur van Kindcentrum de Vlinder, over leerateliers: https://onderwijs010.nl/leerlijn-doelen-domeinen-en-persoonlijke-aandacht-staan-centraal-in-het-atelieronderwijs/

Ralf van Iperenburg van de Oranjeschool over de verbinding tussen leerkrachten en vakleerkrachten: https://onderwijs010.nl/dagprogrammering-op-de-oranjeschool-investeer-in-elkaar-en-zorg-voor-verbinding-tussen-leerkrachten-en-vakleerkrachten/

“Samen bellenblazen, daar worden kinderen zo blij van; zo simpel kan het zijn.”
Angelique Wijnen, pedagogisch medewerker

Angelique Wijnen heeft geen dag spijt van haar ommezwaai van de detailhandel naar de kinderopvang: “Ik heb het naar mijn zin en heb een beter betaalde baan met goede toekomstperspectieven.”
Haar verhaal over moederinstinct, pedagogiek en de ontwikkeling van jonge kinderen: https://onderwijs010.nl/geen-enkele-dag-is-hetzelfde-daar-zorgen-de-kinderen-wel-voor-2/

“Ik miste het Rotterdamse onderwijs en de grote diversiteit aan kinderen uit allerlei culturen.”

Ellen van de Braak, leerkracht groep 6 Prins Willem-Alexanderschool vertelt over haar terugkeer naar het Rotterdamse onderwijs, haar liefde voor taal en hoe ze haar woonplaats Gorinchem in de klas brengt.

Lees haar verhaal op: https://onderwijs010.nl/ik-miste-het-rotterdamse-onderwijs-en-de-grote-diversiteit-aan-kinderen-uit-allerlei-culturen/

Manouk Putzer en Zoë Willemse-Peeters geven een inkijkje in het peuterwerk bij Agnes Ukkies. Spelend leren en gezond eten zijn belangrijk.

Lees hun ervaringen hier: https://onderwijs010.nl/het-begint-bij-ons-wij-staan-aan-de-basis-en-zorgen-voor-een-goede-start-in-het-onderwijs/

Project details
Like it?
More sharing options

Nieuwsbrief Dagprogrammering Hoe helpen de extra uren van Dagprogrammering de leerlingen van het po en vo? Wat werkt en wat kan beter? Wat zeggen praktijk en het onderzoek hierover? Hoe versterk je de doorgaande lijn van po naar VO? Voor Onderwijs010 mocht ik weer een nieuwsbrief schrijven over Dagprogrammering:  https://www.nieuwsbrievenrotterdam.nl/nieuwsbrief/?accessible=&id=b23ca721-8e08-4b96-8a44-5143dd3200e9&idc=1&ida=1#name1 Slim Organiseren in de praktijk…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *