Onderwijs010 – storytelling

Onderwijs010 – storytelling

“Als docent ben je begeleider, motivator én vertrouwenspersoon voor studenten.” Najat Ahmadi werkt al 22 jaar met hart en ziel in het onderwijs. Wat ze zelf als kind heeft gemist op school, bracht haar naar het onderwijs. Ze wil een positieve invloed hebben op hun leven en hen inspireren om hun volledige potentie te bereiken….

Read More

Jubileumboek Stichting Internationaal Onderwijs (SIO)

Jubileumboek Stichting Internationaal Onderwijs (SIO)

De Stichting Internationaal Onderwijs (SIO) heeft zich 70 jaar ingezet voor het internationaal onderwijs in Nederland. In die jaren heeft SIO veel bereikt als het gaat om wereldburgerschap in het primair en voortgezet onderwijs. Het stokje wordt nu overgenomen door de stichting UWC Nederland. Ik mocht concept en copy doen voor het jubileumboek en wat…

Read More

Onderwijs010: nieuwsbrief, praktijkverhalen en campagne

Onderwijs010: nieuwsbrief, praktijkverhalen en campagne

Nieuwsbrief Dagprogrammering Hoe helpen de extra uren van Dagprogrammering de leerlingen van het po en vo? Wat werkt en wat kan beter? Wat zeggen praktijk en het onderzoek hierover? Hoe versterk je de doorgaande lijn van po naar VO? Voor Onderwijs010 mocht ik weer een nieuwsbrief schrijven over Dagprogrammering:  https://www.nieuwsbrievenrotterdam.nl/nieuwsbrief/?accessible=&id=b23ca721-8e08-4b96-8a44-5143dd3200e9&idc=1&ida=1#name1 Slim Organiseren in de praktijk…

Read More

Nieuwsbrief Dagprogrammering – Onderwijs 010

Nieuwsbrief Dagprogrammering – Onderwijs 010

Tien uur extra leertijd om Rotterdamse leerlingen in het basisonderwijs meer kansen te bieden. Dat doet Dagprogrammering van Onderwijs010. En nee, het is niet alleen taal en rekenen. Juist niet, want er is ook aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en voor oriëntatie op beroepen. En de leerlingen krijgen gave lessen natuur, gezondheid, sport, bewegen, cultuur…

Read More

GAVE, verrassend leerzaam magazine van Tele’Train

GAVE, verrassend leerzaam magazine van Tele’Train

Hoe kun je digitale en fysieke spelvormen inzetten in leeromgevingen? Wat is de kracht van het spel? Werkt gamification voor on-boarding of het boosten van de sales? Wat is didactiek? En hoe leren volwassenen eigenlijk? Mocht samen met de strategische en creatieve doedenkers van MasterMakers weer een blad maken voor onderwijskundig opleidingsbureau Tele’Train. Voor de…

Read More

+R campagne Onderwijs010

+R campagne Onderwijs010

Rotterdamse onderwijs Met de +R campagne wil de gemeente Rotterdam het lerarentekort tegengaan. De +R campagne laat de voordelen van het werken in het Rotterdamse onderwijs zien. In de campagne staan échte Rotterdamse leraren en pedagogisch medewerkers centraal. Zij vertellen over de meerwaarde van werken in het onderwijs en de kinderopvang in Rotterdam. In gesprek…

Read More

Storytelling Slim Organiseren Onderwijs 010

Storytelling Slim Organiseren Onderwijs 010

Het basisonderwijs en het speciaal onderwijs in Rotterdam kampen met een lerarentekort en de werkdruk van de leerkrachten neemt toe. Dat vraag creatieve en structurele oplossingen. Binnen het project Slimmer Organiseren zet Onderwijs 010 pedagogisch medewerkers van de kinderopvang in op basisscholen. Hoe gaat dit in de praktijk? Waar lopen scholen en kinderopvang tegenaan? Wat…

Read More

Onderwijs en zorg gemeente Rotterdam

Onderwijs en zorg gemeente Rotterdam

In Rotterdam werken onderwijs, kinderopvang en gemeente samen aan het verbeteren van onderwijsresultaten, verminderen van schooluitval en het aansluiten van onderwijs en arbeidsmarkt. In het onderwijsbeleid is het uitgangspunt ‘Gelijke kansen voor elk talent’ leidend. Meer informatie over Rotterdam Onderwijsstad: https://onderwijs010.nl/. Leertijduitbreiding Ik mocht bij 11 scholen verhalen ophalen over het belang van leertijduitbreiding voor…

Read More

Brochures zeven scholen Stichting CVO-AV

Brochures zeven scholen Stichting CVO-AV

Eenheid in verscheidenheid Dat was de uitdaging in woord en beeld die de Stichting Christelijk Voortgezet Onderwijs Alblasserwaard-Vijfheerenlanden (Stichting CVO-AV) me gaf. Hoe zorg je ervoor dat toon, stijl en taalgebruik passen bij de identiteit van de stichting en tegelijkertijd ook recht doen aan het bijzondere van elke individuele school voor po en vo? “We…

Read More

Mytylschool Gabriël: concept en copy kleurrijk beleidsplan voor en door kinderen.

Mytylschool Gabriël: concept en copy kleurrijk beleidsplan voor en door kinderen.

Mytylschool Gabriël is een school voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs. De directeur had me uitgenodigd om te praten over het herschrijven van hun beleidsplan. Ik had het vooraf gelezen en had er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Formeel, beleidstaal, jargon, onduidelijk doel, rammelende structuur en er stond nog meer ellende op mijn analysevelletje….

Read More