jun 20, 2018 0 Comments in Copywriting, Creatief schrijven, Schrijfadvies, Tekstschrijven
Heb jij deze kat gezien?

Op zoek naar inspiratie voor jouw tekst? Een goed concept? Kijk om je heen. Ga wandelen. Of fietsen. De briefing zit in je hoofd en je onbewuste gaat zonder mentale remmingen aan de slag. Open je zintuigen. Maak foto’s met je smartphone. Zet woorden die opborrelen in je ‘notities’. Neem alle indrukken in je op en leg ze vast. Kijk dan op kantoor of je iets hebt gezien dat aansluit op jouw vraag of uitdaging.

Leer van wat je ziet. Zoals bij dit plaatje dat ik in mijn timeline op Twitter tegenkwam. We kennen de noodoproepjes allemaal. Je kijkt de kat of poes toch even in de ogen en weet dat er mensen verdrietig zijn.
Mijn les voor koppen en advertenties? Stel een goede vraag. Verras in de eerste zinnen van je bodytekst. Glimlach verzekerd. En de lezer wordt ontvankelijker om verder te lezen en staat open voor jouw belangrijke boodschap.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *