jul 12, 2016 0 Comments in Copywriting, Storytelling
De grootse leegte van containerbegrippen

Enkele keren per maand reis ik naar de gloednieuwe containerterminal van APM Terminals op Maasvlakte 2. Voor deze klant maak ik het personeelsmagazine Samenspel. Tijdens mijn autorit passeer ik talloze vrachtwagens met containers. Deze zomer was ik in Kopenhagen waar ik de Majestic Maersk, een van ’s werelds grootste containerschepen, mocht bewonderen. Intrigerend zo’n container. Groot, robuust en nieuwsgierigmakend. Wat zit erin? Van wie? Voor wie?
Als tekstschrijver stuit ik ook vaak op containers: containerbegrippen. De buitenkant oogt groot, robuust en het woord maakt nieuwsgierig. Wellicht herken je ze wel: innovatie, strategie, passie, klantgericht, proactief, partner, betrokken. In mijn gesprek met de klant probeer ik de deuren van die containerbegrippen te openen. Vanuit het perspectief van de klant en de medewerker kijk ik naar de inhoud. Wat wil je ermee zeggen? Wat merkt de klant van de inhoud? Hoe wil je dat medewerkers een klant of toeleverancier te woord staan? Hoe vul je innovatie in? Waar merk ik jullie passie aan? Hoe ervaar ik jullie betrokkenheid in woord en beeld? Op de website? In brieven? Als ik jullie bel? In de betaling van facturen? Bij klachten?
Samen gaan we op zoek naar ervaringen en verhalen: de grootse leegte van containerbegrippen kun je vullen met inhoud die waarde toevoegt aan het leven van echte mensen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *